مهفابلاگ

از هر دری سخنی

مهفابلاگ

از هر دری سخنی

مهفابلاگ
پیوندهای روزانه
سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۷ ق.ظ

درباره نئولیبرالیسم...

سلام

کتابی را در حوزه نابرابری های اجتماعی با همکاری استاد ارجمندم جناب آقای دکتر بختیاری و یکی از دوستانم ترجمه کردیم که در حال ویرایش است و امیدوارم هر چه زودتر به مرحله چاپ برسد. قصد دارم هر از گاهی بخش هایی از این کتاب را ارائه کنم. چون ترجمه ویرایش نشده است پیشاپیش از دوستان صمیمانه معذرت می خواهم:

بخشی از فصل اول کتاب:

نئولیبرالیسم به عنوان یک نظام فکری، اگرچه همگن نیست و همچنان که در طول زمان تغییر می کند در حال تکامل است، به صورت بخشی از یک ایدئولوژی که بی پرده به حرص و طمع، خودخواهی و فردگرایی موعظه میکند باقی می ماند(هایک 1944، فریدمن1962، نوزیک1974). نئولیبرال ها معمولا و نه همیشه، این کار را با کتاب انجام می دهند. مثل این که پروژه آن ها هنوز نهایی نشده، که این موضوع آن را خیلی انعطاف پذیر و در واقع نرم و منعطف می کند. نئولیبرالیسم حلقه ای از برخی ایده های ساده و برخی اندیشه های شدید افراطی است- بنابراین به نظر می رسد که اختلاف ظاهری بین گزاره های نظری و برنامه های کاربردی مهم  پیوسته (منسجم) وجود دارد : نئولیبرالیسم تحت دولت های خیرخواه با سیستم رفاه اجتماعی گسترده رشد می کند، تحت دیکتاتوری های نظامی بدون مقررات حقوق سیاسی برای کارگران و همچنین تحت دموکراسی سیاسی که نخبگان هنوز متوسل به استفاده از دولت برای تحمیل سیاست هایی شبیه ریاضت اقتصادی هستند نیز رشد می کند. میروسکی (2014) حق دارد که این پروژه تکامل پایدار را تفکر جمعی نئولیبرال "یک جنبش سیاسی که جرات صحبت کردن درباره نام خود را ندارد" بنامد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۴
mf

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی