پینترست چیست و چگونه می تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند؟
پینترست چیست و چگونه می تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند؟
پینترست (Pinterest) در سال ۲۰۱۰ و سه ماه بعد از راهاندازی اولیه تنها ۳۰۰۰ حساب کاری ثبتنام شده داشت. اما امروز این شرکت بیش از ۸۰۰ کارمند و ماهانه بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. بر خلاف اغلب استارتاپهای سیلیکون ولی پینترست تصمیم گرفت به آرامی رشد کند و تمرکز خود را بر وفادارترین طرفداران خود گذاشت.
اگر شما یک کاربر مشتاق و طرفدار پینترست نیستید ممکن است فکر کنید Pinterest تنها یک پلتفرم شبکه اجتماعی دیگر مانند سایر شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، اسنپچت، ردیت و توییتر است. که شما برای رشد کسب و کار خود قرار است از آن استفاده کنید. این امر میتواند برای صاحبان کسب و کارها باعث غرور باشد که در همه جا آنلاین هستند، البته حضور شما در همه جا احتمالا باعث میشود تاثیر شما در همه جا کمتر شود.اما نکته اینجاست که پینترست همیشه به عنوان هدف برای چند نوع خاص از کاربران کاربرد دارد. اگر شما به دنبال مخاطب برای یک رویداد خاص هستید این شبکه اجتماعی برای شما مناسب نیست بهتر است وقت و هزینه بازاریابی خود را جای دیگری صرف کنید.در این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم که چه کسانی در پینترست فعال هستند و شما چگونه میتوانید از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید و چه سوالاتی باید از خود بپرسید تا بفهمید که آیا پینترست برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر؟
چه افرادی در پینترست فعال هستند؟
طبق گزارش Omnicore کاربران پینترست در امریکا بیشتر زنانی با میانگین سنی ۴۰ سال و درآمد سالانه بیش از ۵۰ هزار دلار هستند. اما توجه کنید که اعداد نشاندهنده داستان متفاوتی هستند. قبل از اینکه با استفاده از واژه میانگین کاربران تصمیمگیری کنید به این چند نکته در مورد ویژگیهای جمعیت شناختی کاربران پینترست دقت کنید:
۶۰ درصد از کاربران پینترست زنان خانه داری هستند که کودک زیر ۵ سال دارند.
۵۰ درصد از کسانی که بین سالهای ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ متولد شدهاند ماهانه از پینترست استفاده میکنند.
۴۰ درصد از کاربران پینترست درآمد سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار دارند.
۵۰ درصد از کاربران پینترست بعد از دیدن یک تبلیغ پروموت شده اقدام به خرید میکنند.